Steeds meer bedrijven willen graag beter online gevonden worden. Maar waarom eigenlijk? Wat is precies het belang van een goede online vindbaarheid? In deze blog vertellen we je waarom je als bedrijf niet meer om een goede vindbaarheid heen kunt, wat het belang er van is en hoe je er voor zorgt dat je je online aanwezigheid verbetert.
De manieren
Voor bedrijven zijn er verschillende manieren om online aanwezig te zijn. Denk aan het hebben van een website of het up-to-date houden van social media kanalen. Als we echter dieper inzoomen op online aanwezigheid, komen we tot de conclusie dat aanwezigheid in zoekmachines het belangrijkst het is. Wanneer mensen een zoekopdracht gerelateerd aan je bedrijf intoetsen in Google, is het zaak om tussen de eerste 3 resultaten te staan.
Meer bezoekers = meer potentiële klanten
Des te meer bezoekers er op je website komen, des te groter de kans is dat je meer klanten krijgt. Uiteraard is het wel belangrijk om je website dusdanig in te richten, dat een potentiële klant ook daadwerkelijk contact met je op zal nemen. Met een hoge positie in de zoekresultaten van zoekmachines zullen de bezoekersaantallen op je website toenemen en dat is natuurlijk wat je wilt.
Hoe kom je hoger in zoekmachines
Er zijn zo’n 200 factoren die een rol spelen bij de vindbaarheid van websites. Allereerst is het handig om een SEO scan uit te laten voeren. Zo’n SEO scan biedt inzichten in de ‘zwakke plekken’ van je website. Door deze zwakke plekken aan te pakken, zal je website flink stijgen in zoekmachines waardoor je site dus hoger in de zoekmachines zal komen te staan. Hierdoor zullen de mensen sneller op je website komen, wat het aantal verkopen, ingevulde contactformulieren, belletjes, et cetera verhoogt. Ga dus vandaag nog aan de slag met je website en vraag een SEO scan aan.