Voor een bedrijf is bijna niets zo belangrijk als goede promotie. Het is de manier om ervoor te zorgen dat nieuwe klanten jouw bedrijfsnaam zien langskomen en dat huidige klanten je naam niet zullen vergeten. Het is belangrijk om zowel online als offline goede promotiematerialen in te zetten. Hoe vaker mensen je bedrijfsnaam zien, hoe beter. In dit artikel vind je drie tips voor goed gebruik van promotiemateriaal.
Zichtbaarheid
Zorg ervoor dat je promotiemateriaal goed zichtbaar is. Zorg ervoor dat jouw posters goed zichtbaar zijn, wanneer je vlaggen als promotie gebruikt zorg dan dat deze altijd buiten hangen. Wanneer je flyers gebruikt deel deze dan uit zodat ze ook echt gezien worden door mensen. Ook wanneer je gratis spullen weggeeft aan mensen is het handig als zij deze zichtbaar bij zich dragen, denk hierbij bijvoorbeeld aan petten, paraplu’s of tassen. Hoe meer mensen het kunnen zien hoe beter.
Logisch gebruik
Het is niet handig als je als bedrijf gewoon maar van alles gaat uitdelen met jouw naam erop. Het is voor een sportschool bijvoorbeeld niet logisch als zij mokken weggeven, dan zijn waterflessen een stuk voor de hand liggender. Zorg er dus voor dat het product wat jij weggeeft ook bij jouw merk en doel aansluit. Let er daarnaast op dat het product ook waarde heeft voor de klant. Je wilt tenslotte dat zij het gaan gebruiken zodat meer mensen het zien, niet dat het ergens in een la terecht komt.
Eenheid
Zorg ervoor dat je met jouw promotiemateriaal een duidelijk beeld van je merk afgeeft. Gebruik overal dezelfde kleuren voor, druk op alle materialen je logo en zorg voor een slogan. Zo sluit elk product bij je merk aan en is het voor klanten makkelijk te herkennen wanneer een product van jouw bedrijf is. Dit zorgt voor meer merkbekendheid en mensen zullen zo eerder aan jouw bedrijf denken wanneer zij iets nodig hebben.